Vi gør alt for at det skal være sjovt, hyggeligt og givende at komme i vores klub.

Vores hold

MTB 6000 er en selvstændig forening under DGI & DCU.
Det sociale er i centrum, når vi ruller ud i skoven og på stierne omkring Kolding. Er du til humor, røverhistorier og socialt samvær, samtidig med at du får frisk luft og motion, så er MTB 6000 lige noget for dig.
Uanset om du er i meget god eller virkelig dårlig form, så er der plads til dig.

Vi kører altid i flere hold, så er der ALTID et hold til netop dit niveau. Både før og efter vores MTB-tur har vi mulighed for at komme i cafeteriaet til socialt samvær og hygge.

Kom som du er. Du behøver hverken dyr cykel, smart cykeltøj eller klik-sko. Det eneste der er vigtigt er, at du kommer. Er du i tvivl om det mindste, så skriv eller ring.

I FB-gruppen kan gruppens medlemmer dele information omkring planlagte og gennemførte ture. Vi kører mandag & onsdag kl 18 og lørdag kl 10 – se i kalenderen.
Vi køre ALTID fra Parkhallen på Fynsvej 49, i Kolding.

Husk, at cykelhjelm er påbudt for at kunne deltage.

Generelt information til alle hold:

Hygge, fællesskab og god klubånd er omdrejningspunktet. 
På hvert hold er der en holdkaptajn som planlægger turen og føre an samt en bagtrop som sikre, at alle er med. Vi venter på hinanden og hjælpes ad.

Motto: Samlet ud og samlet hjem.

Til dig som er ny og gerne vil i gang med at køre MTB

Vi anbefaler, at du kommer/melder dig til på en lørdag, hvor du er frisk og ikke en hverdagsaften, hvor du er træt efter en lang dag på jobbet.
Lørdag har vi også ekstra meget tid til at tage imod dig og sikre os, at du får den bedst mulige opstart.

Vi har endda lånecykler, som du kan prøve, så det eneste, du skal have med, er en godkendt cykelhjelm.

Vi ser meget frem til at møde dig.

Mandfolk på MTB

  • Kun for mænd, så der er lagt op til rent mandehørm 🙂
  • Vi køre onsdag og lørdag. Se i kalenderen hvornår.
  • Der køre en blanding af tur og XC, stier, skovveje, samt lidt asfalt
  • Rolig tempo, så vi kan nyde selvskabet og naturen
  • Vi hjælper altid hinanden og efterlader ingen.
  • Samlet ud, samlet hjem igen.

Niveau: Nybegyndere og uøvede.

Niveau: Nybegyndere & uøvede:

Dette hold er for dig, som sidst du sad på en cykel var da du kørte den fra cykelhandleren og hen til bilen. Her kan ALLE være med. 😊 
Afholdes typisk efter intro møde. 

Der tilbydes begynder tekniktræning / øvelser, inkl. masse af råd og vejledning

Vi finder typisk et sted hvor vi kan køre omgange, man kan selv bestemme hvor mange. 

Niveau: Let til medium øvede:

Der køres primært på brede stier med få stigninger og teknik. Tekniktræning / øvelser tilbydes hen
over året.

Ture på alt mellem 5 – 10 Km, relativ få højdemeter.
Begynder teknik træning/øvelser. Korte runder i skoven, hvor vi kan køre omgange. Man bestemmer helt selv hvor mange.

Vi holder alle de pauser der er behov for. 

Niveau: Medium øvede samt øvede:

Der køres en blanding af brede stier, stigninger og lette tekniske passager.
Teknik træning/øvelser, men der fordres grundlæggende tekniske færdigheder.

Ture på 15 – 25 km pr. tur, udgangspunkt i deltagerne.
Pauser er der ca. 2 af, med kort varighed pr. tur.

Kvinder på MTB

  • KUN for kvinder
  • Kvinder på MTB køre onsdag og lørdag. Se i kalenderen hvornår.
  • Der køre en blanding af tur og XC, stier, skovveje, samt lidt asfalt
  • Rolig tempo, så vi kan nyde selvskabet og naturen
  • Vi hjælper altid hinanden og efterlader ingen.
  • Samlet ud, samlet hjem igen.

Niveau: Nybegyndere og uøvede.

Dette hold er for dig
som sidst du sad på en cykel, var da du kørte fra cykelhandleren og ud til
bilen.
Her kan ALLE være med. 

Korte ture på mellem 5
– 10 km pr. Tur med udgangspunkt i deltagerne. Der køres udelukkende på brede
stier, roligt tempo samt stort set ingen eller begrænset korte stigninger.
Pauser er der rigeligt af undervejs.

Der tilbydes begynder
tekniktræning / øvelser, inkl. masse af råd og vejledning.

Niveau: Let til medium øvede:

Der køres primært på brede stier med få stigninger og teknik. Tekniktræning / øvelser tilbydes hen
over året.

Ture på alt mellem 5 – 10 Km, relativ få højdemeter. Turen bliver tilpasset efter deltagernes dagsform. 
Begynder teknik træning/øvelser. Korte runder i skoven, hvor vi kan køre omgange. Man bestemmer helt selv hvor mange.

Vi holder alle de pauser der er behov for. 

Niveau: Medium øvede samt øvede:

Der køres en blanding af brede stier, stigninger og lette tekniske passager.

Teknik træning/øvelser, men der fordres grundlæggende tekniske færdigheder.

Ture på 15 – 25 km pr. tur, udgangspunkt i deltagerne.
Pauser er der ca. 2 af, med kort varighed pr. tur.

Hold damer & herre

  • Her køre vi damer og herre.
  • XC står for cross-contry, her er det typisk lidt fart og kilometer på programmet.
  • Vi køre mandag, onsdag og lørdag. Se i kalenderen hvornår.
  • Der køre en blanding af tur og XC, stier, skovveje, samt lidt asfalt
  • Her er der lidt fart på, godt tempo, og god puls.
  • Vi hjælper altid hinanden og efterlader ingen.
  • Samlet ud, samlet hjem igen.

Niveau: Let til medium øvede:

Der køres primært på brede stier med få stigninger og lidt teknik. 

Vi tilpasser turene efter fremmødte og dagsform og deler op i hold.
Ture på alt mellem 5 – 40 Km, relativ få højdemeter. 
Begynder teknik træning/øvelser. Korte runder i skoven, hvor vi kan køre omgange. Man bestemmer helt selv hvor mange.

Vi holder alle de pauser der er behov for. 

Niveau:  Medium øvede og op.

Vi køre onsdag og lørdag. Se i kalenderen hvornår.
Der køre en blanding af tur og XC, stier, skovveje, samt lidt asfalt
rimelig, tempo, og udfordringer og stigninger.
Vi hjælper altid hinanden og efterlader ingen.
Samlet ud, samlet hjem igen.
Længere ture med mulighed for flere og/eller krævende stigninger, ikke krævende spor. Det er distance og hastighed der tæller.
Typisk turlængde er afh. af hold og dagsform mellem 25 – 38 km pr. tur og ingen pauser.
En del højdemeter, højt tempo og krav om fysisk god form.

Her nørder vi spor og træner teknik.

Niveau: Alle med styr på grundlæggende færdigheder i MTB

Et hold som vi laver på dagen, hvis der er flere der vil køre udelukkende singletrack spor. 
Her ”nørder” vi nogle passager og / eller dele af sporet, eller blot kører sporet igennem fra start til slut. 
Her udvikler vi vores kompitancer og færdigheder i at køre spor. Alt sammen i trykke omgivelser, hvor man altid kan vælge til og fra.
Tekniktræning og øvelser i spor kørsel tilbydes hvis det ønskes.

Selv om vi køre mandfolk på MTB og kvinder på MTB køre vi også sammen fra tid til anden. Bla. vores mandags ture er som mix for hyggen skyld.

Core træning

Selvom den bedste træning findes i sadlen, kan stærke ryg- og mavemuskler gøre dig endnu bedre på cyklen. Derfor får du nu muligheden for at styrke netop disse muskler, når MTB 6000 udbyder core træning ugentligt til medlemmer henover vintersæsonen. Alle kan være med! 

Trænerteamet der får det til at lykkedes

Når du kommer hos MTB 6000, vil du møde en af disse trænere og turførere, som vil tage godt i mod dig og sætte dig ind i de praktiske informationer. Spørg endelig hvis der er noget som du er i tvivl om, vi er her for at hjælpe.

Rene Kristensen

Søren Ovesen

Allan Buhl

Hanne Thomsen

Henrik Svendsen

Carsten Pedersen

Emil Poulsen

Frank Grav Dam

Indkøbskurv
en_USEnglish